Co si postavit za dům?


Kdo chce mít svůj vlastní dům, ten může zrekonstruovat starší stavení a nebo si postavit nový dům. Ani jedna varianta není jednoduchá. U rekonstrukce můžete narazit na spoustu nehezkých překvapení, která vám mohou opravy hodně prodražit. Nikdy neodhadnete, na co všechno se máte zaměřit ještě předtím, než koupíte starší dům a začnete ho opravovat. Pokud máte dostatek financí, nebude to pro vás asi velký problém. Ale pokud spěcháte s nastěhováním, možná to nebude nejlepší varianta.

moderní bungalov

Novostavba bývá rychlejší
Novostavba je skvělá v tom, že přijdete ke stavebnímu pozemku a začnete stavět. Vyhloubí se základy a stavba roste jako z vody. Při stavbě domu si musíte ale nejprve vybrat, jestli si chcete dům stavět sami a nebo jestli si jej raději necháte postavit. Potom se nabízí ještě dvě další možnosti – dřevostavba a nebo zděný dům.

Jestliže si vyberete že si dům necháte postavit, budete hledat solidní firmu, se kterou mají lidé dobré zkušenosti. Vždycky se u každé firmy dívejte na to, jak jsou s ní klienti spokojení. Případné potíže nebudete muset řešit, protože zvolíte raději firmu, která má samé kladné recenze.

stavba domu

A vybrat si můžete třeba zděný bungalov na klíč. Stavba na klíč je pro řadu klientů atraktivní, protože si u dodavatele vyberou dům z jeho nabídky a může se začít stavět. Každá firma stavící domy na klíč mívá svoje vlastní portfolio plné originálních projektů. A právě z nich si vyberete podle rozlohy, typu a půdorysu bydlení vašemu srdci nejbližší. Někdo potřebuje dům na patro, ale mnoho lidí upřednostňuje bungalovy. Pokud vám to velikost parcely dovolí, nejspíš si vyberete právě bungalov, který je moderním pojetím přízemního bydlení. Nabízí se v mnoha půdorysech a můžete získat velmi zajímavý a originální dům, který bude splňovat všechny požadavky na bydlení. A bydlet budete za pár měsíců.

Jsou PR články užitečné?


Říká se, že většina obchodníků se v honbě za ziskem neštítí prakticky ničeho. A vidíme to často i v televizi, kdy odhalují takzvané „šmejdy“, tedy firmy, které se snaží z lidí vylákat peníze ve valné většině případů za nekvalitní zboží. Samozřejmě, většina podnikatelů nezachází až tak daleko. Přesto mnoho z nich provozuje praktiky, které jsou sice v souladu se zákonem, s etikou je to však již poněkud horší.

Jednou z těchto praktik jsou i takzvané PR články, tedy reklamní články, které se tváří, že reklamou nejsou. Najdeme je prakticky ve všech novinách a časopisech. Poznáte je podle toho, že na dané stránce bude někde z boku malým písmem napsáno „public relation“, „inzerce“ či „placená inzerce“.

clanek3

Problém je, že toto označení bývá, jak již bylo řečeno, uděláno tak, aby bylo co nejméně nápadné. Cílem je přesvědčit čtenáře, že jim daný produkt doporučuje onen důvěryhodný časopis, který čtou, a nikoliv že jde o normální reklamu.

Musíme se však ptát: skutečně se tato taktika vyplatí? Opravdu je tak účinná, že firmám stojí za ty peníze pronajmout si celostránkový inzerát? Popravdě řečeno, vyplatí. A to hned z několika důvodů.

clanek4

Tím prvním je, že i když si daný čtenář všimne, že jde o reklamu, přesto na něj nějakým způsobem zapůsobí. Například v něm může vzbudit zvědavost a chuť daný výrobek vyzkoušet.

Ovšem to není ani zdaleka ta největší síla, jakou tento typ propagace má. Stačí si jen vzpomenout, kdo je nejčastějším čtenářem časopisů. Ano, jsou to obvykle starší lidé. Ti jsou obvykle v tomto důvěřiví, až naivní. Ve velké většině případů nevědí, že si mají na tyto praktiky dávat pozor.

Je proto dobré, pokud své příbuzné a přátele na tuto skutečnost upozorníte. Možná jim totiž zabráníte v tom, aby zbytečně utratili peníze za něco, co fungovat příliš nebude. Není totiž tajemstvím, že takto propagovány nebývají zrovna kvalitní produkty. Uděláte tak dobrý skutek.